index - ESEO-AGE Accéder directement au contenu

Automatique et Génie Electrique

L'équipe AGE prend appui sur le développement des énergies renouvelables (EnR) dans le paysage de la production d'énergie électrique et travaille au pilotage et à l'optimisation des réseaux électriques intelligents.

L'équipe est rattachée à l'IREENA - EA 4642, Institut de recherche en Energie Electrique de Nantes Atlantique.

 

Thématique de recherche :

smart grids; smart power; énergies renouvelables; pilotage et optimisation de l'énergie électrique ; contrôle des systèmes dynamiques

 

Mots clés

Vehicle dynamics DYNAMIQUE Anticontrol of chaos LPV system Stators Dynamics DC-DC power converters Energy management Experimental study Forecasting errors Active Front Steering Global Chassis Control Filippov method Direct Yaw Control Finite element methods Field distribution Super-Twisting Sliding Mode Control Fundamental transition matrix Temperature measurement Centralized Multilayer Control LPV/H∞ Electric vehicle Energy Consumption Independent chaotic attractors Filtres à moyenne glissante Energy management system Global Chassis Control GCC Electromagnetic fields Anticontrol Active Suspension Heat transfer Control Architectures Electromagnetic induction Centered moving average filters Frequency Electromagnetic interference Fuzzy Logic Control Autonomous Vehicles Energy Management Active Suspensions Chaotic behavior Acceleration ADHERENCE PNEU ROUTE Automotive systems LMI H∞ control Active Front Steering Filtering Dc-dc power converters Buck converter Conducting materials Grid connected Hysteresis current mode control Fuzzy Logic Inverse problems Global Chassis Control Temperature distribution Hourly modelling strategy Boost converter Electromagnetic compatibility Buck converters Geometry Battery Initial conditions LPV /H ∞ Finite element method Conductors Inverse problem Centralised control Automotive control Look-Ahead Distance Composite materials Adaptive filtering Gestion de l’énergie Hybrid power system Switching piecewise-constant controller In-wheel motors Energy management strategy Geometrical shape Equations Household appliances LPV/H ∞ control Discrete model Induction machine Genetic algorithm Independent periodic attractors Characteristic multiplier Global chassis control Coût total du système Hinf Insulation Circuits Decentralized control Bifurcation Chaos Control system architecture LPV systems Integrated control Monodromy matrix Mathematical model Magnetic fields

 

 

 

Les dernières publications